Patrick Kooij
" Neem gerust contact op voor
vrijblijvende informatie "

+31 (0)6 - 232 47 075
Patrick Kooij
" Neem gerust contact op voor
vrijblijvende informatie "

+31 (0)6 - 232 47 075

Blog



Ik zal maandelijks een nieuwe blog publiceren! Alle blogs zijn gericht op de vakgebieden van marketing- en innovatie!

Impact en kansen van platforms



Mijn blog over Impact en kansen van platforms†is te lezen op MarketingTribune.

Lees verder
Gepubliceerd op 20 april 2019

Toekomstbestendig verdienmodel: zo doe je dat



In dit blog staat het verdienmodel centraal. Oftewel: de manier waarop een organisatie (extra) geld verdient. De afgelopen jaren hoorde je vaak dat in een aantal sectoren het verdienmodel onder druk kwam te staan. Patrick Kooij legt uit hoe dat kan. Veelal keken organisaties niet naar de impact van nieuwe technologieŽn. ...

Lees verder
Gepubliceerd op 25 februari 2019

Veranderingen: gissen is missen



In deze blog staat het scannen van veranderingen centraal. Elke organisatie wil voor haar klanten waardevol zijn en blijven. Vooral technologische ontwikkelingen kunnen grote impact hebben op businessmodellen. Dit kan voor organisaties kansen, maar ook bedreigingen opleveren. Mijn opvatting is: kijk ...

Lees verder
Gepubliceerd op 25 januari 2019

Blog: Reflectie op uw eigen businessmodel!



Mijn vorige blog stond in het teken van de vraag waarom businessmodel innovatie noodzakelijk is. Het is eigenlijk heel eenvoudig. Iedere organisatie wil waardevol zijn en blijven! Deze blog staat in het teken van zelfreflectie op uw eigen businessmodel. Een goede en eerlijke zelfreflectie geeft een beeld van de huidige situatie. ...

Lees verder
Gepubliceerd op 26 november 2018

Waarom is businessmodel innovatie noodzakelijk?



Het woord businessmodel komt steeds vaker voorbij! In deze blog licht ik kort toe wat een businessmodel is en waarom het als ondernemer belangrijk is om een waardevol businessmodel te hebben. Maar waarom is er de noodzaak van businessmodel innovatie? Er zijn bedrijven die iets met elkaar gemeen hebben, ...

Lees verder
Gepubliceerd op 21 november 2018

Met een waardepropositie inspelen op klantbehoeften!



Wat is eigenlijk een waardepropositie? Osterwalderen Yves Pigneur (2009) beschrijven een waardepropositie als een bundel van producten en diensten die waarde creŽert voor een specifiek klantsegment! Je kunt zeggen dat je met het ontwerpen van een waardepropositie een klant centraal stelt en kijkt hoe ...

Lees verder
Gepubliceerd op 21 november 2018

Relatie en relevantie tussen marketingstrategie en businessmodel



Er wordt vaak gesproken over businessmodellen en de relevantie ervan! Maar wat is de relatie met marketing en is deze er ook? Het antwoord is absoluut JA! Uiteindelijk is strategische marketing het proces dat zich bezighoudt met het identificeren, het definiŽren en het leveren van superieure klantwaarde. ...

Lees verder
Gepubliceerd op 29 oktober 2018

Gastcollege Businessmodel innovatie





Lees verder
Gepubliceerd op 5 september 2018



Kooij
Marketing & Innovatie

© Copyright 2018-2019
Login

Deze website is gerealiseerd door Romilan ICT